Business Central (BC) software en e-business expertise voor MKB
Microsoft Dynamics 365 Business Central is de nieuwe overkoepelende naam voor de bedrijfssoftware van Microsoft. En specifiek voor MKB.
Microsoft kocht in 2002 het Deense Navision. En zette daarmee haar eerste stappen in de markt van de administratieve bedrijfssoftware. Maar in 2017 besloot de firma om haar producten een nieuwe naam te geven. En zo is ook Microsoft Dynamics 365 Business Central geboren.
De naam is nieuw. Maar het is software gebaseerd op de reeds bestaande Dynamics producten.
De geschiedenis van Business Central begon 30 jaar geleden
Het begon In Denemarken
Daar groeide een lokale softwarespeler met naam Navision uit tot een groot internationaal succes. Het softwarepakket Navision Financials mikte van oorsprong op kleine en middelgrote ondernemingen. En hethad een aantal unieke kenmerken. De jaren ’90 waren succesjaren en de jaar 2000-problematiek zorgde voor een grote internationale doorbraak.
Het succes van Navision ontging Microsoft niet. Navision was gebouwd op Microsoft technologie. En het zat in een markt waarin Microsoft op dat moment niet actief was. Want Microsoft zat nog niet de markt van de administratieve software. Navision was oorspronkelijk een boekhoudpakket. En jaar na jaar kwamen er extra modules voor andere afdelingen bij. Zo werd Navision een compleet ERP-pakket voor kleine en middelgrote ondernemingen. Om meteen een grote startbasis te hebben in de wereld van bedrijfssoftware kocht Microsoft Navision in 2002. Zelf had Navision 2 jaar eerder ook al een andere Deense softwarespeler met een pakket voor zeer grote ondernemingen gekocht. Microsoft verwierf door de overname van Navision 2 Europese ERP-oplossingen op Microsoft technologie. Eén voor kleine en middelgrote klanten (Navision, dat de laatste 10 jaar door het leven gaat als Microsoft Dynamics NAV). En een ander voor de grote bedrijven (wat het laatste decennium gekend was onder de naam Microsoft Dynamics AX).
En Navision kreeg vleugels onder Microsoft
Sinds die tijd heeft Navision technische verbeteringen en enkele naamsveranderingen gekend. Maar vooral: sinds die tijd heeft het product een exponentiële groei meegemaakt. Het is vandaag de wereldwijde marktleider in administratieve bedrijfssoftware voor KMO. Nog steeds is Navision een product met sterke technische fundamenten, grote gebruiksvriendelijkheid en automatische integratie met andere Microsoft producten.
De laatste jaren gaat Navision door het leven als Microsoft Dynamics NAV. Maar in de volksmond spreekt men nog vaak over Navision software. Het is gewoon een heel sterk merk, ook al is de software zelf technologisch een compleet nieuw product geworden sinds 2009.
Navision of Microsoft Dynamics NAV wordt verkocht in 195 landen en heeft meer dan 160.000 klanten. Het is ook veruit het grootste Dynamics product.
Microsoft Dynamics 365 Business Central (“BC”) is verkrijgbaar vanaf 1 gebruiker
Zeer veel ondernemingen van klein tot groot gebruiken dagelijks Microsoft Office of Office 365. En waarschijnlijk dat u zelf ook iedere dag Microsoft Outlook, Word of Excel gebruikt. Want Office is zowat de meest verkochte software wereldwijd.
Microsoft wil u hetzelfde gebruiksgemak als van Office 365 bieden voor uw bedrijfssoftware. Want zij wil klanten helpen om vanuit Office 365 door te groeien naar bedrijfssoftware die afdelingen ondersteunt met nieuwe functionaliteiten. En dit alles op dezelfde zeer vertrouwde en herkenbare manier van Office 365. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een eigen boekhoudpakket.
Business Central bestaat in 2 versies: een cloudversie en een on-premise versie.
De cloud versie
De cloud software draait enkel op de Azure cloud servers van Microsoft. Het is gestandaardiseerde software die vooraf ingericht is, waardoor de doorstart vanuit Office 365 ook makkelijk is. Deze versie mikt heel erg op startende en kleine ondernemingen. En ook op de jongere generatie waarvoor digitaal heel normaal is. Want kunnen werken met smartphone, cloud en apps is wat deze generatie verwacht. Binnen deze versie vindt u dus tal van modules zoals voor CRM, marketing, boekhouding en nog veel meer. Business Central cloud is beschikbaar in drie formules. Waarbij u telkens iets meer functionaliteit aan uw oplossing kunt toevoegen. Maar u kan ook vlot overschakelen naar een hogere formule als u wil.
En wie nog meer functies of wat maatwerk wil, kan u ook overschakelen naar BC on-premise. In de volgende paragraaf leest u er meer over.
De on-premise versie
Business Central on-premise is eigenlijk de versie 2019 van Microsoft Dynamics NAV. Het is een pakket met een lange geschiedenis en stevige klantenbasis. Want NAV heeft al 160.000 klanten in 195 landen. Daardoor is het ook een de facto marktstandaard voor kleine en middelgrote ondernemingen. Omdat deze software ook veel sectorspecifieke add-ons heeft, blijft deze software ook sterk groeien.
Deze BC on-premise vermindert uw administratie, verbetert uw processen en helpt u kosten besparen. Het is een platform waarop alle afdelingen met elkaar samenwerken. Zodat informatie sneller doorstroomt en mensen geen nodeloos dubbelwerk moeten doen. Informatie moet slechts 1 maal ingegeven worden. En daardoor krijgen uw medewerkers meer tijd voor klanten. Met BC on-premise beschikt u over een software die uw efficiëntie verbetert. En er voor zorgt dat u kort op de bal kunt spelen!
U kan uw systeem modulair samenstellen. Zo kan u kiezen uit een groot aanbod aan standaardsoftware, apps en add-ons. En als u ook wat maatwerk wil kan dat. Want Business Central on-premise is een flexibel systeem dat u helemaal volgens uw wens kan inrichten.
Ook niet onbelangrijk is dat deze versie van BC zowel in de cloud als op lokale servers kan geïnstalleerd. Want een zeer grote groep van klanten wil lokale servers. En volgens internationale studies zal dit aantal zeker nog blijven toenemen.
De hybride versie
Ook een hybride versie van BC is mogelijk. Want in zulke installatie combineert u een on-premise systeem met functionaliteiten uit de cloud. Het makkelijkste voorbeeld hiervan is het CRM-systeem van de cloud. Want dat kan u laten koppelen aan de rest van uw administratieve software. Dit klinkt misschien ingewikkeld, maar het kan perfect. Want zo combineert u het beste van elke wereld. En blijft u binnen de vertrouwde Business Central familie.
Waar en sinds wanneer is deze Microsoft oplossing verkrijgbaar?
Microsoft Dynamics 365 Business Central is sinds 2 april 2018 beschikbaar in 14 landen. En in de komende jaren zal dit landenaantal verder uitgebreid worden door Microsoft. Dit zijn de eerste landen waar deze oplossing verkocht werd:
België
Finland
Oostenrijk
Zweden
Canada
Frankrijk
Spanje
Zwitserland
Denemarken
Italië
Verenigd Koninkrijk
Duitsland
Nederland
Verenigde Staten
Groei met deze e-business software volgens uw tempo
Net zoals ook uw bedrijf waarschijnlijk wil groeien, is ook Microsoft op zoek naar groei.
Waar vroeger Microsoft Dynamics bedrijfssoftware pas begon vanaf 3 gebruikers verlaagt Business Central cloud deze drempel naar 1 gebruiker. Dit betekent dat een zeer grote groep van startende bedrijven nu ook naar Microsoft kijken om met bedrijfssoftware aan de slag te gaan. En dankzij de herkenbaarheid van Office 365 zal dit ook lukken.
Want Microsoft Business Central software staat voor groei volgens ieders tempo, zowel voor klanten als voor Microsoft.
De toegevoegde waarde van Offimac voor Business Central: add-ons, ervaring en expertise
Microsoft Dynamics 365 Business Central is een nieuw product, dat steunt op stevige historische fundamenten.
Maar wilt u een kant-en-klaar systeem voor uw branche? Dat kan! Want wij kunnen uw Business Central software uitbreiden met sectorspecifieke apps en add-ons.
Ons bedrijf heeft een lange traditie in Business Central add-ons. Omdat wij actief zijn in Microsoft bedrijfssoftware sinds 1996 hebben wij al veel projecten gedaan. Daarom ook weten wij wat branches nodig hebben. En deze kennis en ervaring vertalen wij in Business Central add-ons. Zodat klanten snel kunnen schakelen en meteen kant-en-klare functionaliteit voor hun branche. En zij niet moeten investeren in duur maatwerk.
Bij ons kan u onder meer terecht voor Business Central add-ons voor verhuur, projectbeheer, services en HRM.
Belangrijk om weten is dat wij onze add-ons bouwen en ondersteunen volgens ISO9001. Daarnaast zijn deze add-ons grondig uitgetest door Microsoft. En daardoor verkreeg Offimac ook het strenge CfMD-certificaat van Microsoft. Dus Offimac levert add-ons van topkwaliteit!
Naast eigen oplossingen verdelen wij ook Business Central add-ons van buitenlandse collega’s voor andere branches.
Weten wat Microsoft Dynamics 365 Business Central software voor uw bedrijf of branche kan betekenen? Bel ons of contacteer ons via onderstaand contactformulier!